جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
پایان نامه انگلیسی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
تعداد رکورد ها : 1276
عنوان :
به سوی سوتریولوژی کاتولیک رومی برای مخلوق گناهکار: گفتگوی بین فرهنگی بین سوتریولوژی ادوارد شیلبیککس و الهیات کره ای-آمریکایی "هان" [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Kevin Patrick Considine
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه اشاره به یک سوتریولوژی کاتولیک رومی برای موجود گناهکار است که از «هان» به عنوان منبع الهیات اساسی استفاده می کند. این پایان نامه به دو حوزه اصلی مربوط می شود - جامعه شناسی کاتولیک رومی و گفتگوی الهیات بین فرهنگی - به دلیل اهمیت فزاینده آنها در قرن بیست و یکم که در آن جهانی شدن همچنان به عنوان نیروی محرکه ای است که ساختارهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را سازمان می دهد. جهان، به نفع برخی و غیرانسانی کردن بسیاری دیگر. من استدلال میکنم که الهیات کرهای-آمریکایی و انسانشناسی «هان» منبع مهمی برای تکمیل و توسعه جامعهشناسی نسبتاً ناکافی کاتولیک رومی است که تقریباً منحصراً بر بیگانگی بین مخلوق گناهکار و خالق گناهکار تمرکز دارد. «هان» از طریق ارائه تمرکز صریحتر بر کار خدا برای التیام زخمهای اعمال «گناهشده» در این جهان، به تکمیل این سوتریولوژی کمک میکند. من معتقدم که "هان" می تواند "توصیفی ضخیم" از وسعت و عمق جراحت انسان ارائه دهد و از این طریق به عنوان یک انسان شناسی فرهنگی بنیادی عمل کند که بر اساس آن یک جامعه شناسی کاتولیک رومی را برای موجودی که در برابر آن گناه کرده است تا حدی نسبی بیان کند. کفایت در بستر جهانی شدن و بین فرهنگی. من از الهیات ادوارد شیل بیککس، اندرو سونگ پارک، وونهی آن جو، و قانون اساسی شبانی در مورد کلیسا در دنیای مدرن، Gaudium et Spes، برای پیشبرد بحث خود استفاده می کنم. روش من برای آوردن این الهیات متنوع به گفتگو بر اساس هرمنوتیک بین فرهنگی و نشانه شناسی فرهنگ است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کنشگری اجتماعی و الهیات آدام کلیتون پاول جونیور ، 2015 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Lauren D Brisbon
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی نیاز به الهیات سیاه پوست و تأثیر آن بر فعالیت اجتماعی در جامعه الهیات در ایالات متحده می پردازد. الهیات سیاه جزء ضروری کار یک متکلم است. در این تحقیق، کنشگری اجتماعی آدام کلایتون پاول جونیور در چارچوب الهیات سیاهان مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس این مطالعه، الهیات سیاه چارچوب الهیاتی را برای متکلمان فراهم می کند تا از آن پیروی کنند تا به عنوان عامل اجتماعی در جامعه خود تبدیل شوند. در دهه 1960، گروهی از روحانیون رادیکال آفریقایی-آمریکایی، مسیحیت را از منظر مبارزه سیاهپوستان آمریکایی در رابطه با آزادی در آمریکا تفسیر کردند. الهیات سیاهان شامل سه زمینه است: "جنبش حقوق مدنی در دهه های 1950 و 1960، که عمدتاً با مارتین لوتر کینگ جونیور مرتبط است؛ انتشار کتاب جوزف واشنگتن، مذهب سیاهان (1964)؛ و ظهور جنبش قدرت سیاهان، به شدت. تحت تأثیر فلسفه ملیگرایی سیاهپوستان مالکوم ایکس.» (1) بررسی الهیات آدام کلیتون پاول جونیور شواهدی را ارائه میدهد که الهیات سیاهپوستان یک الهیات رهاییبخش در کار کنشگری اجتماعی است. تعداد فزاینده ای از متکلمان به الهیات شکوفایی مشترک می شوند. محبوبترین مکانهایی که به الهیات رفاه مشترک هستند، کلیساهای بزرگ هستند. الهیات رفاه با موارد زیر مرتبط است: اول، خداوند به همه پیروان وفادار خود سلامت جسمی و رفاه مالی عطا میکند. ثانیاً، مؤمنان حق الهی خود را برای ثروت و سلامتی از طریق اعترافات مثبت و ارائههای مالی ادعا میکنند. ثالثاً، این ایمان پایدار وجود دارد که خدا باید به وعده هایش عمل کند. و چهارم، واعظان ایمان اغلب تعلیم میدهند که خدا تنها زمانی میتواند هدایای خود را آزاد کند که انسانها به طور کامل تسلیم اراده او شوند، حتی زمانی که مسیر عمل خواسته شده با منطق سکولار در تضاد باشد. اگر تعداد بیشتری از الهیدانان آفریقایی-آمریکایی از الهیات سیاهپوستان استفاده کنند، کشیشها و جمعی از آنها در موقعیت بهتری برای دفاع از حقوق خود و دیگران خواهند بود. در نهایت، این تحقیق، الهیدانان آفریقایی-آمریکایی را وادار میکند که دوباره الهیات سیاهان را مرور کنند و از آن در کار خود به عنوان ابزار اعتراض اجتماعی استفاده کنند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آموزش تخیل: الهیات عملی آموزش عمومی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
L Callid Keefe Perry
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه الهیات عملی عمومی آموزش را توسعه می دهد. استدلال میکند که آموزش عملی است که «تخیل را آموزش میدهد»، افراد و جوامعی را شکل میدهد تا در درون تخیلات اجتماعی که توسط یک جهانبینی نهفته، ضد مادی و فردگرایانه شکل گرفتهاند، عمل کنند. هدف این پروژه نشان دادن این است که آموزش عمومی مکانی مناسب برای تأملات الهیاتی است و نتایج آن تأمل می تواند پیشنهادهایی برای دگرگونی دین و آموزش ایجاد کند. این بررسی میکند که چگونه تخیل اجتماعی آمریکایی توسط شیوههای آموزشی و روشهایی که این شیوهها بر مفاهیم دانش و هدف انسانی تأثیر میگذارند، حفظ میشود. فرض بر این است که تأثیر شکلدهی امر خیالی چندان در محتوای برنامههای درسی مدرسه آشکار نمیشود، بلکه به طور ضمنی در فرآیندهای آموزشی و اهداف صریح و ضمنی شرکت آموزشی ایالات متحده وجود دارد. این پروژه با استفاده از یک رویکرد ترکیبی کمی و کیفی، ساختار وجدان زایی را توسعه میدهد، یک تربیت آموزشی با ابعاد انسانشناختی اتوپیایی. الهیات و فلسفه دین گریس جانتزن و بینش تربیتی آزادیبخش پائولو فریره در کار سازنده نقش اساسی دارند. جانتزن و فریر با تحلیلهای مربوط به خود از «تخیل نکروفیلیک» و «عینیتسازی جهانبینیها» راهی برای تفسیر تلو و عملکرد آموزش عمومی آمریکا ارائه میکنند. بینش های اضافی از جامعه شناسی و تاریخ آموزشی و همچنین نظریه عمل پیر بوردیو و مفهوم تخیلی اجتماعی کورنلیوس کاستوریادیس استخراج شده است. پایان نامه با توسعه الهیات تعلیم و تربیت آغاز می شود و این کار را با روش های عملی الهیاتی که از الهیات رهایی بخش و عمومی آگاه است، انجام می دهد. این مطالعه به ارائه مطالعات تاریخی و فرهنگی-جامعه شناختی برگرفته از ادبیات آموزشی می پردازد که با مطالعه کمی 125 شرکت کننده در نظرسنجی در مورد درک آنها از رابطه بین آموزش و معنویت تقویت شده است. اکتشافات اولیه در این سه مطالعه مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند، سپس به لحاظ الهیاتی منعکس می شوند، و پیشنهاداتی برای دگرگونی عمل و نظریه در آموزش و پرورش و دین ارائه می شود. برای الهیدانان عملی، این پروژه درکی قوی از عمل ایجاد میکند که الگوهای کنش را به تخیلات اجتماعی پیوند میدهد و نمونهای از این که چگونه الهیات عملی ممکن است موضوعات مورد توجه عمومی را در نظر بگیرد ارائه میکند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جامعه و قیاس: یادداشت هایی در مورد سهم لویی دو بونالد در الهیات سیاسی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Francois Mathieu Gael Sarah
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : در میان شخصیتهای ضدانقلابی که پس از انقلاب فرانسه ظهور کردند، شخصیت و آثار لویی دو بونالد (1754-1840)، بر خلاف آثار ژوزف دو ماستر، در هالهای از ابهام باقی مانده است. با این حال، او در زمان خودش به عنوان اصلی ترین منتقد افراط و تفریط دوران انقلاب شناخته می شد. تلاش او برای بیان یک فلسفه سنتگرایانه از جامعه و اقتدار، شایستگی آن را دارد که در میان محققان بیشتر شناخته شود، اگر چه تنها به دلیل اصالت آموزه او درباره وحی بدوی، که میکوشد شرحی از دانش بشری بر اساس درک خاصی از عقل انسانی ارائه دهد. و از ماهیت و کارکرد زبان. آثار او همچنین حاوی بسیاری از بینشهای ارزشمند در مورد روشهایی است که جوامع از طریق درک سهکارکردی و سهفردی از ساختار سلسلهمراتب اجتماعی تشکیل میشوند. آثار لوئی دو بونالد از توجه به مسائل مربوط به روابط دینی و سیاسی، برای ارائه دیدگاهی تازه به مطالعه الهیات سیاسی به نظر می رسد. تعهد پذیرفته شده برخی از حامیان مدرن الهیات سیاسی، مانند کارل اشمیت، انگیزه کافی برای تلاش برای ترسیم ویژگی های اصلی آموزه های سیاسی، اجتماعی و معرفت شناختی بونالد در پرتو قیاسی از اشکال اجتماعی است. با این حال، تأیید بونالد از نهادهای سنتی اجتماعی و عرفی نیز باید با تعهدی برای درک فطری گرایانه از حیثیت، آزادی و حقوق انسان ها که توسط مشاهیر مکتب ارسطویی-تومیست، یعنی ژاک ماریتن و ارائه شده است، تکمیل شود. چارلز ژورنت تلاش حاضر برای بازتعریف الهیات سیاسی، در پرتو اندیشه بونالد، امر اجتماعی را مقوله ای اساسی از هستی می داند. از منظر ماندگاری جامعه در ساختار تغییرناپذیر و منطق صیانت از خود است که می توان ماهیت اجتماعی انسان را به درستی درک کرد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
به سوی الهیات حیوانات در مسیحیت ارتدکس شرقی
نویسنده:
Christine Nellist
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : تز من این فرضیه کلی را پیش می برد که کلیسای ارتدکس شرقی آموزه های کافی برای توسعه الهیاتی دارد که به موضوع دشوار رنج حیوانات می پردازد. با این حال، در طول بررسی ادبیات آکادمیک الهیات، شکافی را بین آنچه که میتوان نظریه ارتدوکس نامید و عمل آن شناسایی کرد. در اصل، فرضیه کلی به سه بخش تقسیم میشود: 1) اینکه آموزههای ارتدوکس شرقی امکان فرمولبندی «الهیات حیوانی» کلیسای ارتدکس شرقی را فراهم میکند. 2) شکافی بین تئوری و عمل ارتدکس در مورد این موضوع در سطح آکادمیک و شبانی وجود دارد. iii) اینکه سوء استفاده و بهرهکشی از حیوانات پیامدهای منفی سوتریولوژیکی برای کسانی دارد که به چنین اعمالی دست میزنند. کسانی که می دانند اما نسبت به رنج حیوانات بی تفاوت هستند و کسانی که می دانند و نگران هستند اما برای کاهش یا جلوگیری از این رنج اقدامی نمی کنند. روششناسیهای مختلفی برای حوزههای مختلف پژوهش استفاده شد که طیفی از تفسیر کتاب مقدس و سنتز نئوپتریستیکی، تا فرمولبندی تحقیقات تجربی جدید جمعآوریشده از طریق پرسشنامهها برای حامیان حیوانات در قبرس و مصاحبه با الهیدانان ارتدکس در قبرس و بریتانیا را شامل میشود. در دو فصل پایانی، صداهای ارتدوکس شرقی معاصر به منظور پیشبرد تأمل الهیات در مورد گناه و شر نهفته در رنج حیوانات و پیامدهای سوترولوژیکی برای کسانی که از خلقت غیر انسانی سوء استفاده می کنند، وارد بازی می شوند. الهیات آکادمیک اغلب می تواند ماهیت انتزاعی داشته باشد و از نظر بسیاری بی ربط به زندگی معاصر باشد. من معتقد نیستم که اینطور باشد و در سراسر این پایان نامه نمونه هایی از این که چگونه آموزه های ارتدکس را می توان در مسائل رنج حیوانات معاصر به کار برد، ارائه کرده ام. بعلاوه من طرح کلی یک پروژه حوزه علمیه را ارائه کرده ام که بر الف) ارتباط معنوی و هستی شناختی خلقت خداوند تمرکز دارد. ب) نقش حوزوی به عنوان شمایل مسیح و ج) این دو عنصر چگونه باید رفتار و رابطه کشیش با حیوانات و محیط را تعیین کنند. من همچنین چارچوب هایی برای پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع و یک گروه حفاظت از حیوانات ارتدکس شرقی ارائه کرده ام. در نهایت، شایان ذکر است که تأثیر این تحقیق تا کنون، که منجر به اولین پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع توسط یک کشیش ارتدوکس شرقی شده است، قابل ذکر است. بیانیه عمومی شورای مقدس قبرس؛ تأسیس یک گروه حفاظت از حیوانات ارتدکس شرقی در قبرس و مقاله آکادمیک ارائه شده در کنفرانس بین المللی دین و حمایت از حیوانات توسط یکی از الهیات برجسته ارتدکس، متروپولیتن کالیستوس ور. متکلمان برجسته ارتدوکس از این تز آگاه هستند و از دیدگاه آن حمایت می کنند. در نتیجه معتقدم شکاف شناسایی شده قبلی بین تئوری و عمل در آینده قابل پیش بینی کاهش خواهد یافت.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
برانگیختن آخرین امید: رمانتیسیسم بریتانیا و رستاخیز مردگان، 1780-1830 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Daniel Ralph Larson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی نحوه ظهور آموزه مسیحی معاد جسمانی در ادبیات جنبش رمانتیک بریتانیا می پردازد و روش هایی را بررسی می کند که ادبیات پتانسیل خرابکارانه سیاسی در الهیات را بازیابی می کند. در قرن هجدهم طولانی، آموزه مسیحی ارتدکس درباره رستاخیز جسمانی (از نظر تاریخی، آموزهای که مقاومت مؤمنان را در برابر ستم دولتی پایهگذاری میکرد) از گفتوگوهای الهیاتی و مذهبی کلیسای انگلستان ناپدید شد و با دیدگاهی مطیع از زندگی بیجسم در بهشت جایگزین شد. زندگی پس از مرگ به مراتب بیشتر در معرض قدرت سیاسی است. با این حال، رستاخیز بدن فیزیکی دوباره در آثار ادبی ظاهر می شود، جایی که می تواند دوباره مقاومتی قدرتمند در برابر دولت داشته باشد. این مقاومت به اشکال مختلفی بروز میکند: بازبینیهای مذهبی انجیلی مانند سرودهای اولنی اثر ویلیام کاپر، شخصیتهای گوتیک نامناسب مانند مانفرد بایرون، و اسطورهشناسی ترکیبی شلی در پرومتئوس بیبند، همگی از بدنهای فیزیکی برجستهای برای تضعیف اقتدار دولتی استفاده میکنند و در عین حال انعکاس دهنده جنبههای اصلی مسیحیت هستند. . این پایان نامه به زمینه های نقد ادبی، الهیات سیاسی و تاریخ کمک می کند. در حالی که آثار اخیر در رمانتیسم بریتانیا، بافت مذهبی غنی آن دوره را دوباره کشف میکنند، پایاننامه تعامل بین الاهیات مسیحی و تولید ادبی را از طریق کلیسای رسمی انگلستان که توسط دولت مجاز است، تحلیل میکند، سایتی که محققان هنوز به طور قابل توجهی درگیر آن نشدهاند. علاوه بر این، این پروژه نقطه کوری را در زمینه الهیات سیاسی به حساب میآورد، جایی که پیامدهای دکترین معاد میتواند نور جدیدی بر اصطکاک بین ارتدکس مسیحی و قدرت دولتی بیافزاید. به همین ترتیب، پایان نامه شکافی را در تاریخ الهیات پر می کند و تأثیر ادبیات را بر توسعه اعتقادی در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم برجسته می کند. در حالی که نوشتههای الهیاتی آنگلیکن در آن دوره درگیر این دکترین نیستند، ادبیات رمانتیک با استخراج حق رادیکال فراتر از قدرت دولتی از رستاخیز مردگان، تشکیلات آنگلیکن را زیر و رو میکند. به طور کلی، «افزایش آخرین امید» دربرگیرنده مکاشفه عرفانی، وحشت گوتیک و حتی انقلاب آشکارا ضد مسیحی است و نشان میدهد که چگونه رستاخیز میتواند دوباره به بدنی تبدیل شود که از طریق آن مقاومت ممکن است افزایش یابد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شنیدن، انجام دادن و شدن: خود پدیدارشناسی به سبک کیرکگارد
نویسنده:
Amber Bowen
نوع منبع :
رساله تحصیلی
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : «پدیدارشناسی جدید» فرانسه در دو جبهه با چالش های خاصی روبروست. اولاً، نحوه بیان خود در رابطه با فلسفه و الهیات همچنان موضوع مناقشه داخلی زیادی است. ثانیاً، در حالی که پدیدارشناسی جدید در تمرکززدایی نفس از طریق ضد نیت بسیار مؤثر بوده است، در توصیف این که چه نوع احتمالاتی در برابر خود نهفته است، مردد بوده است، به ویژه اینکه چگونه حالت غیرمتمرکز او شرایط را برای شکوفایی او فراهم می کند. بنابراین، آنچه باقی میماند این است که آیا پدیدارشناسی جدید میتواند چیزی در مورد اینکه چگونه خودِ غیرمتمرکز میتواند به یک خود ساختهشده تبدیل شود، کسی که به طور معناداری زندگی میکند و شخصاً در ارتباط با خدا و دیگری رشد میکند، چیزی بگوید. در این پایان نامه، من استدلال می کنم که سورن کی یرکگارد متفکری است که می تواند به ما در مواجهه با هر دوی این چالش ها کمک کند. مدتها قبل از چرخش به اصطلاح الهیاتی پدیدارشناسی جدید، کی یرکگور نوعی پدیدارشناسی را که از آرشیو الهیات استخراج می شود، و نوعی تحقیق الهیاتی که ابزارهای فلسفی پدیدارشناسی را به کار می گیرد، انجام می داد. من اولاً استدلال میکنم که شیوهای که مؤلف کییرکگور رابطهی بین فلسفه و الهیات را در کاوش پدیدههای «دینی» مدلسازی میکند، باید نقطهی مرجعی برای پدیدارشناسی جدید باشد. ثانیاً، من اظهار میکنم که تألیف کییرکگور نهتنها معکوسکردن غرضورزی خود را انجام میدهد، بلکه منابع مفهومی را برای گسترش چارچوب خود به ورای تمرکززدایی از ایگو به ساختن خود فراهم میکند. با نگاهی دقیق به متون مختلف کی یرکگاردی، چه با نام مستعار و چه با امضا، پیشنهاد میکنم پیشرفت خاصی وجود دارد که به چگونگی ساختن خود در رابطه با خدا و دیگران میپردازد. من این الگوی پیشرونده را در رابطه با شنیدن، انجام دادن و شدن توصیف میکنم. در نهایت، هم پرسش فرافلسفی روش و هم تحلیل پدیدارشناختی خودبودن با هم میآیند تا فضایی را برای آنچه من پدیدارشناسی کیرکگاردی از خودخواهی مینامم باز کنند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نظریه جنگ عادلانه معاصر: یک مقایسه تطبیقی میان پیشنهادهای فلسفی و الهیاتی
نویسنده:
Therese Feiler
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه برای اولین بار به بررسی انتقادی و تطبیقی اخلاق مسیحی و فلسفی معاصر جنگ می پردازد. بنابراین به بررسی احتمالات فعلی کنش اخلاقی-سیاسی کمک می کند. با بررسی ترکیبهای مختلف اخلاق سیاسی و اصول ایمان، سه متفکر مسیحی را با دو متفکر سکولار مقایسه میکند. هر فصل ابتدا نشان می دهد که چگونه اخلاق جنگ عادلانه بین «رئالیسم» و «ایده گرایی» ساخته می شود. اولی دفاع شخصی یا ملی و قدرت را در اولویت قرار می دهد. دومی ارزش جهانی هر فرد است. هر بخش تحلیلی درک اخلاقی نویسنده از اقتدار سیاسی، نیروی خشونت آمیز و واقعیت سیاسی را بازسازی می کند. این کانون ها بر حسب چگونگی درک، تصور یا رد میانجی گری بین سیاست و اخلاق مسیحی مورد بررسی قرار می گیرند. از آنجایی که منطق درونی هر طرح Just War مطرح می شود، می توان تداوم و تفاوت های بین نویسندگان را توضیح داد. بخش اول نگاهی به نویسندگان مسیحی دارد. اخلاق جنگ عادلانه واقع گرایانه و «طبیعی گرایانه» ژان بثکه الشتاین در مورد دولت مستقل، ایده آلیسم اومانیستی را رد می کند. از نظر پل رمزی کریستین آگاپ یک اخلاق دگرگون کننده بین ایده آلیسم و رئالیسم ارائه می دهد. با توسعه این، رویکرد انجیلی الیور اودونوان عملا ایدهآلیسم و واقعگرایی را در هم میآمیزد. از نظر جزمی، این مشروط به حرکت از ثنویت الاهیاتی مدرن الشتاین به مسیح رمزی است که جهان را دگرگون می کند، اگرچه هنوز مدیون ایده آلیسم فلسفی است. با این حال، اودونوان پیشنهاد می کند که پس از وساطت منفرد واقعه مسیح، مقولات اخلاقی-سیاسی نظم الهی را آشکار می کنند. بخش دوم به بررسی شکاف ایده آلیسم و رئالیسم بین فیلسوفان می پردازد. هم خواست ایده آلیستی دیوید رودن برای یک دولت جهانی و هم ماکیاولیسم فردگرایانه اووه اشتاینهاف به دنبال حمایت از حقوق بشر هستند. پس از کانت، آنها یک تقسیمبندی ناپذیر بین سیاست و اخلاق «مذهبی» را پیشفرض میگیرند. الهیات، پس از تبدیل شدن به انسان شناسی، میانجیگری مسیح را با واسطه های درونی جایگزین می کند: کارگزاران اخلاقی قانونی، دولت گرا یا فردگرا. اما این بازتاب و تشدید سنت مسیحی است. در حالی که رودن یک پاپ تجدید شده و خشونت آمیز را معرفی می کند، اشتاینهاف به دنبال تجدید وضعیت موجود لیبرال-دمکراتیک از طریق «اصلاحات رادیکال» سکولار است. نتیجه گیری می شود که هم اخلاق مدرن مسیحی و هم اخلاق فلسفی جنگ می تواند بین عدالت پیروزمندانه غیرعملی و شکست تضاد غم انگیز در نوسان باشد. اگر وساطت منحصر به فرد بین هست و باید در مسیح به عنوان یک پارادوکس جهانی شناخته شود، اجرای عدالت به طور مؤثر امکان پذیر می شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
همبستگی و میانجیگری در جریان فرانسوی الهیات بدن عرفانی مسیح
نویسنده:
Timothy R Gabrielli
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این رساله در تجزیه و تحلیل خود از الهیات بدن عرفانی مسیح در قرن بیستم، سه جریان اصلی الهیات بدن عرفانی را که در اوایل قرن کار می کرد شناسایی می کند: جریان رومی، آلمانی-رومانتیک و فرانسوی-اجتماعی-روحانی. ترسیم این سه جریان از الهیات بدن عرفانی، تنوع مواضع علمی در مورد میراث الهیات بدن عرفانی، در مورد رکود اواسط قرن بیستم، و همچنین در بخشنامه پاپ پیوس دوازدهم در سال 1943، Mystici Corporis Christi، که در آن گنجانده شده است، روشن می شود. بدن مسیح» در آموزههای ماژستری کاتولیک. علاوه بر این، آثار ویرژیل میشل و لوئی-ماری شووه، دو محقق دور از همدیگر در چندین جبهه، در جریان طولانی و پر پیچ و خم فرانسوی را به هم مرتبط می کند. میشل پس از مواجهه با لمبر بودوین و الهیات بدن عرفانی جریان فرانسوی او در طول سفر مطالعاتی خود به اروپا، به ایالات متحده بازگشت تا بازوی خود را در جنبش مذهبی آغاز کند و پیوند منحصر به فرد بودوین را بین دعای مذهبی و مسائل اجتماعی با خود آورد. بهعلاوه، او «جسم عرفانی مسیح» را بهعنوان یک هنجار الهیات بنیادی برای نگهداشتن بازوهای بسیاری از تلاشهای دولتی خود توسعه داد. از نظر میشل، بدن عرفانی مسیح همبستگی بود که در مراسم عبادت شکل گرفت و ریشه در مسیح داشت. تقریباً در اواسط قرن، الهیات بدن عرفانی از اهمیت خود در الهیات کاتولیک دور شد، که با بازیابی تصویر توسط مکتب توبینگن در قرن نوزدهم تسهیل شد. اگرچه هیچگاه فراموش نشدهاند، اما آثار کلیسایی قرن بیستم و بیست و یکم «جسم عرفانی مسیح» یا صرفاً «جسم مسیح» را بهعنوان یکی از تصاویر کلیسا در میان میگذارند. این پایاننامه استدلال میکند که عوامل متعددی، از جمله جنگ جهانی دوم و استقبال کاتولیکها از پژوهشهای تاریخی-انتقادی کتاب مقدس، به افول آن کمک کردند. اگرچه پس از اواسط قرن محو شد، الهیات بدن عرفانی جریان فرانسوی در زیر سطح ماندگار شد. این مطالعه یک ارتباط تبارشناختی آکادمیک/کلیسایی را بین الاهیات مقدس مذهبی معاصر فرانسوی شووه و جریان فرانسوی نشان میدهد. برقراری این ارتباط، کار شووه را در آن جریان قرار میدهد و ما را قادر میسازد در آن نمونهای از منشأ پس از آشتی الهیات بدن عرفانی را ببینیم، که فوراً قابل تشخیص نیست. پروژه شووه در اثر اصلی خود، نماد و مقدس، با درک جریان فرانسوی از الهیات بدن عرفانی به عنوان یک هنجار الهیات فراگیر مطابقت دارد. از این زاویه، تأکید شووه بر بدن یا «شخصیت» را میتوان بهعنوان توسعه تفکر جریان فرانسوی پیش از او در گفتوگو با برخی از صداهای غالب در فلسفه فرانسه در دهههای هفتاد و هشتاد دانست. پایان نامه با طرح هایی در مورد پیامدهای احتمالی و جهت گیری های آینده مطالعه به پایان می رسد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
راه دیگر: پنوماتولوژی در تفسیر جمعی اقلیت گرایانه دولوز در کتاب مقدس: اصلاحات افراطی قرن شانزدهم، یک اجتماع بدیل آناباپتیست در قرن بیست و یکم
نویسنده:
Jeremy Garber
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه الهیات سازنده روح القدس را پیشنهاد می کند که «پنوماتولوژی تفسیر جمعی اقلیت» نامیده می شود، یعنی خلق جایگزین معنا در چارچوب اکثریت سرکوبگر. این همگرایی فلسفه دلوزی با پنوماتولوژی آناباپتیست و نظریه تفسیر جمعی رسانه ها را در سه مکان خاص نشان می دهد: 1) ذکرهای منتخبی از روح القدس در کتاب مقدس عبری و عهد جدید مسیحی. 2) اصلاحات رادیکال قرن شانزدهم. و 3) "راهی دیگر"، یک گروه آناباپتیست جایگزین قرن 21 که حول بحث معنوی هنر و رسانه های محبوب متمرکز بود. فصل اول سه نظریه را بیان می کند. فصل دوم به بررسی روح القدس در کتاب مقدس عبری، به ویژه اول سموئیل 8، کتاب حزقیال و روایات انجیل می پردازد. فصل سوم به بررسی نوشتههای پنوماتولوژیک اصلاحطلبان رادیکال میپردازد، به ویژه بر الهیات آنها در مورد تقاطع بین کلیسا و فرهنگ اکثریت اطراف آن تمرکز میکند. فصل چهارم تحقیقات میدانی اصلی من را با روش دیگری تشریح می کند و تنش بین تفسیر جمعی اقلیت و رژیم نشانه شناختی قرن بیست و یکم را بررسی می کند. سپس فصل پنجم گفتگوهای بین نظریه و تصویر را خلاصه می کند تا پنوماتولوژی تفسیر جمعی اقلیت را برای الهیات مسیحی پیشنهاد کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
تعداد رکورد ها : 1276
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید